16 oktober 2011

Sunday!

Solen skiner och om ett par timmar väntar sista hemmamatchen på Råsunda för iår, sorgligt.. Något som e ännu mer sorgligt e att Pavey spelar sin sista hemmamatch på Råsunda, med AIK. Why people always have to leave? buhu :( När man kommer som "fotbollsfru" till ett nytt lag e det inte så lätt i början. De som redan e där e sammansvetsade och man känner sig ensam.. Det kan jämföras lite med känslan när man står helt ensam och vilsen med matbrickan i en helt ny skola.

Jag hade turen att Danielle fanns där, när jag kom som en nykomling.. Redan efter två hemmamatcher kom hon fram: Hi darling, how are you, come sitt with me... Hon tar sig ann alla, får alla att må bra, en riktigt glädjespridare, åh vad jag kommer sakna henne!!


Men det e livets gång, i fotbollen, när man väl blivit riktigt tajt med någon signar fotbollsspelaren nytt kontrakt, why people always have to leave?


Danielle, Mysan o jag (Mysan har redan flyttat och snart e det Dans tur)

2 kommentarer:

Ida sa...

Uff.. Ont i magen och ledsen i ögat av det där. Jag bävar för den dagen mina darlings och jag ska skiljas åt :(

Filippa Julia sa...

Tro mig det blir inte lättare med åren heller, som jag var dum nog att tro. Tvärtom så blir man konstigt nog nästan närmre sina "fotbollsfruar" än sina riktiga vänner för att man lever i en så utsatt situation. Och delar så mycket. Efter 13 år på "rymmen" nu är jag ganska mätt och vill tillbaka hem, men nej nej..;) Tack för armbandet förresten! Väldigt uppskattat och används flitigt:)