14 december 2011

Sista kvällen på Koh Kood

I förmiddags var det lite smådisigt här på ön, men vid 15tiden kom solen fram på riktigt! Vilken dag! Vi har legat och solat hela dagen lång och när jag tänker tillbaka har jag bara doppat nig en gång i havet... Det känns att solen har stekt på bra ändå, man skulle nog kunna steka ett ägg på min mage nu, så varm e den.

Nu har vi bokat speedboat till Trat (fastlandet), så nu återstår det att fixa taxi från Trat till piren och sedan båt från piren till Koh Samet! Enligt yr.no ska vädret leverera även på Samet, men vid det här laget vet vi att vi måste ta YR med några nypor salt! Men vi håller tummarna iaf!

Och det här med alla dessa ödlor, suck! Det känns som dom kan lukta sig till rädda små turister (som jag). Dom springer in och ut genom våran fläkt i badrummet, INTE till min förtjusning! Och nu när jag låg i sängen sprang en miniödla runt på vårat innertak.. På Koh Maak vaknade jag av ett e öoo, e öoo (ödlans hemska läte) och skriker på pix: vi har en ödla på rummet!!!!!!!!! Som svar får jag: håll käften och sov (hahaha, någon som hatar att bli väckt??).. Men det värsta var när jag låg och avnjöt en thai aroma massage här på Kood, när jag vänt mig till ryggläge hör jag världens högsta E ÖOOO, E ÖOO!! Jag tittar upp och ser en ödla i taket som e så stor sp den borde vara på zoo, säkert 30cm lång och asfet!!! Massagetanten bara skrattade och sa; gecko!! Jotack det ser jag det!
Ja det var lite kortfattat (?) om Malin och ödlorna! Nu ska vi snart äta middag, sista kvällen!!!

Inga kommentarer: