19 april 2012

Kokos-muffins, LCHF

3 ägg
1 dl sötinströ/sukrinströ eller liknande (jag tog även en liten "puff" stevia)
1/2 dl bakepro
1 dl kokosmjöl
1 dl kokosflingor
100gr smör
1/2 dl mjölk
2 tsk bakpulver
(ca 1-2 msk kakao)
Hallon

Vispa äggen med sötningen, det ska bli pösigt.
Blanda de torra ingredienserna.
Smält smöret och blanda sedan med mjölken.
Fördela smöret/mjölken i äggsmeten och sist mjölblandningen.
Sedan tillsatte jag kakaon, men det ska det inte vara i originalreceptet.
Fördela smeten i 12 muffinsformar, tryck ner ett hallon i varje.
Jag hade i 2st hallon i 6 muffins och en bit 70% mintchoklad i 6 muffins.
Grädda i mitten av ungen i 200gr, ca 12-14 min.

MUMS alltså och dom fick goda betyg av karln i huset med. Jag var ute en sväng under dagen och fick då ett sms; är det okej om jag smakar några muffins? Så bra betyg alltså!! (även för icke LCHF-are)

Före gräddningen!

Färdiggräddade, nom nom!

Inga kommentarer: