17 juli 2012

Saras musli

Jag fick ett så snaskigt recept på musli av min fina Sara så jag måste bjuda er på det, godaste muslin!!!

3 dl havregryn
3 dl dinkelflingor
1,5 dl riven kokos
0,75 dl sesamfrön
0,75 dl linfrön
2 dl pumpafrön
2 dl solrosfrön
Blanda ihop och lägg ut på en plåt
Blanda ihop:
1,5 dl vatten
2 msk rapsolja
2 msk honung
1 msk vaniljsocker
1 msk kanel
Rör ihop och häll över blandningen. Blanda väl (jag knådade ihop det med händerna).
Sätt in på 175 C i mitten av ugnen och rör om med ca 8 min mellanrum tills den har vart 40 min i ugnen! Ta ut och låt svalna. Blanda i:
Sultanrussin
Gojibär
Torkade blåbär
(ca 2 dl bär tillsammans)
Quinoapuffar (ca 3 dl)
Rostade kokosskivor

5 kommentarer:

Alexandra sa...

Den måste jag testa!

Sandra sa...

Gud vad gott!
Kan man förvara resten i skafferiet sen?

Sandra sa...

haha vilken korkad fråga.. Jag tänkte mer om hållbarheten, om den går att förvara en tid?

Malin sa...

Sandra: absolut! Förvara den i en lufttät burk bara! Den kommer inte sparas så länge då den e så god ,)

Sandra sa...

Låter helt perfekt! :)